U bent gewend dat wij uw aangiftes vennootschaps- en/of inkomstenbelasting op papier met u delen. Dit gaat veranderen. In het vervolg zullen wij uw aangifte en akkoordverklaring digitaal verstrekken. U ontvangt vervolgens onderstaand e-mailbericht:
|
Eerder dit jaar hebben wij u per nieuwsbrief geïnformeerd over de uitfasering van ons oude klantenportaal. Inmiddels is ons nieuwe klantenportaal gereed voor implementatie. De knop voor ons nieuwe klantenportaal staat rechtsboven op onze website. Ons nieuwe klantenportaal is toekomstgericht en wordt steeds verder uitgebreid met nieuwe mogelijkheden. Dit maakt de samenwerking tussen u en ons kantoor makkelijker, beheersbaar en vooral veiliger.
In deze nieuwsbrief informeren wij u over de mogelijkheden van het nieuwe klantenportaal. Dit betreffen de volgende mogelijkheden:
Uploaden documenten
Eén van de mogelijkheden van ons nieuwe klantenportaal is het uploaden van documenten. Met deze functie kunt u op een eenvoudige en veilige manier stukken met ons delen. Het uploaden van documenten kan door middel van:
Vervolgens komt u in een scherm waar u de documenten kunt uploaden en een optionele notitie kunt toevoegen. Wanneer u geen gebruik maakt van de knop in ons klantenportaal wordt daarnaast gevraagd om uw emailadres.
Digitaal goedkeuren aangiftes
Sinds begin dit jaar wordt de periodieke btw-aangifte en/of de btw-suppletie, als wij die voor u verzorgen, door ons op een andere wijze aangeleverd dan voorheen. Zoals in het begin van deze nieuwsbrief aangegeven zullen wij de aangiftes vennootschaps- en/of inkomstenbelasting ook op een andere wijze gaan aanleveren. Dit houdt in dat wij de aangifte digitaal voor u klaar zetten en u een e-mailbericht van ons ontvangt met het verzoek om uw aangifte goed te keuren en/of te ondertekenen.
Het proces van de aangiftes hebben wij ook geïntegreerd in ons klantenportaal. Dit houdt in dat u naast de huidige manier van goedkeuren en/of ondertekenen dit voortaan ook kunt doen in ons klantenportaal. Als er een aangifte klaarstaat voor goedkeuring en/of ondertekening ontvangt u hier altijd een e-mailbericht over.
Digitaal dossier
Door het delen van de aangiftes op de nieuwe manier blijven deze aangiftes altijd voor u beschikbaar in uw dossier in ons klantenportaal. Als uw onderneming uit meerdere entiteiten bestaat worden uw documenten gegroepeerd per entiteit en het belastingjaar. U zult hier enkel de documenten aantreffen waarbij u als gebruiker betrokken bent.
Single Sign-On (SSO)
Een andere mogelijkheid van ons klantenportaal is de SSO oplossing. Door middel van deze oplossing is het mogelijk om op een veilige manier al uw verschillende inloggegevens te beheren op één centrale plek. U hoeft vervolgens slechts éénmaal in te loggen in ons klantenportaal en kunt vanuit daar direct inloggen bij de gewenste website. Als u hier meer over wilt weten, neem dan contact met ons op.
Geplande ontwikkelingen
Zoals aangegeven breiden wij ons klantenportaal in de toekomst nog verder uit. Eén van deze uitbreidingen betreft het digitaal delen van de jaarrekening en de bijbehorende stukken. Als hier meer over bekend is zullen wij u hierover uitgebreid informeren. De verwachting is dat dit begin 2023 zal zijn.
Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief en we houden u op de hoogte van het laatste nieuws!
Hak + Baak
Stationspark 100
3364 DA Sliedrecht
© Hak + Baak | Accountants met een PLUS.